Proč nosí muži ženám květiny?

24. srpna 2018 v 11:15 | Sacharin |  MOJE NÁZORY
Přestože blogerka Nisa se včera celkem trefně vyjádřila, že potřeba vlastně není nic (tady) - a mně logicky nezbývá nic jiného, než s ní souhlasit -, pojďme na chvíli předstírat, že tomu tak není. Vezměme si do hledáčku zbytečnosti, co nutně potřebujeme za předpokladu, že ustoupíme z onoho tak nekompromisního postoje, že potřeba je jen svoboda, důstojnost, láska a tak dál. Konkrétně vám předestřu jednu - z mého pohledu zbytečnost -, kterou osobně neuznávám. Dopředu předesílám, že počítám s tím, že většina z vás se s tímto názorem asi neztotožní. Přeci jen doba a společnost už nějaká je a máme jisté sociální návyky. Mě to (bohužel?) minulo a dívám se na věc jinak. Nejde mi ovšem o to, o něčem vás přesvědčovat, či se zlobit, zakazovat a moralizovat. Jen popisuji svůj postoj a vy to můžete brát třeba jako exkurz do atypičnosti mé osobnosti.

Přesnou historii zvyklosti, že muži nosí ženám květiny, přiznám se, neznám. A jsem líná hledat. Každopádně muž s květinou je vnímán jako milý gentleman. Je to symbol romantiky, roztomilé pozornosti, úcty možná... dosaďte si tam popis, jaký chcete. V ten moment mi nezbývá, než s vámi souhlasit. Taktéž jsem byla vychovávána v tomto duchu. Muž s květinou to je milé a pozorné a hezké a fajn. Jenomže ta dáma ve mně se z květiny potěšeně červená asi přesně dvě vteřiny. Poté jdou všechny archetypální předobrazy do háje a nastoupí racionální úsudek.

Možná si vzpomenete na můj článek o vegetariánství (zde), kde se píše:
"Sněz, nebo budeš sežrán. Lev taky žere antilopy a nemá výčitky svědomí. Je to masožravec. Kráva taky nebrečí pro sežranou trávu. A mohla by. Věděli jste, že vůně posečené trávy je vlastně její nářek, že jí právě něco bolí? (To posekání, chápejte.) Možná bychom měli přestat jíst i petržel, ne? Třeba jí to taky bolí."
A právě to je ono. Vycházím-li z faktu, že trávu bolí posekání, musí logicky i ostatní květiny bolet, pokud je utrhnete. Následných několik dní ve váze, než uvadnou, protože jen ve vodě se prostě přežít nedá, je vlastně tedy jakýsi druh pomalého mučení živého organismu, než konečně skoná, nezdá se vám? Jako by vám někdo pomalu pouštěl žilou. Či snad vás mučil hlady, ale než lidově řečeno - chcípnete - aspoň vám dával napít. A pro co to všechno? Pro parádu? Pro potěchu oka, která pomine po několika dnech? Trochu málo se mi zdá. Až se budu chtít potěšit květinou, půjdu do parku, nebo do přírody, kde volně rostou. Kde žijí, neumírají. Nebo si je vysázím na zahradě. Tedy až nějakou budu mít. Však tak nějak se to i říká, ne? Že kdo má skutečně rád květiny, tak je nechá růst a žít a netrhá je.

Nechme teď stranou otázky humánního zabíjení a plýtvání jídlem, protože to je zcela jiné téma a současný stav toho se mi nelíbí, ale jako všežravec - masožravec chápu, že kuře umře, abych se najedla. Má to smysl. Stejně jako když mravenečník loví mravence. Ale proč mám zabíjet kytky a mučit je ve váze pro potěšení z vůně a okrasy, tomu nerozumím. To je - alespoň pro mě - malicherná zbytečnost, kterou leckteré ženy oceňují/potřebují (neříkám, že všechny), ale já ne. Kupte mi radši čokoládu.

Pokud už mi muž chce nosit květiny, tak má přeci jen několik možností:
1. doneste mi bylinky - a já si z nich uvařím čaj (to už smysl má)
2. kupte mi květinu umělou (ta navíc neuvadne)
3. pořiďte mi kaktus - samozřejmě v květináči (jednak dál žije a jednak ujíždím na kaktusech!)

A to by bylo k tématu dneska tak akorát všechno. :-) Prostě jsem jiná.
A jak to máte s květinami vy? :-)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Magicmax Magicmax | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 11:41 | Reagovat

Přečetl jsem si to komplet celé a chápu tvé myšlenkové pochody. Mně příjde vtipné, že lidé darování useklích květin berou jako milé, romantické heslo a přitom je to obchod se smrtí. :D Musí být vtipný přepnout z pohledu páru do pohledu kytky. :D

2 Eliss Eliss | Web | 24. srpna 2018 v 11:46 | Reagovat

Já po květinách nikdy netoužila, větší radost mi udělá dobrá čokoláda, nebo když už květinu, tak kaktus :-D

3 zivot-na-prasky zivot-na-prasky | 24. srpna 2018 v 11:58 | Reagovat

Já celý život toužím po obrovském pugétu nejlépe rudých růží, ale zatím jsem si je nezasloužila. (I když mi manžel občas  kytičku přinese). Tak možná ke čtyřicetinám nebo padesátinám. Ale poslední dobou mám taky pocit, že by mě víc potěšila procházka po rozáriu, kde si květin užiju dost, bez nutnosti je zničit.

4 Magicmax Magicmax | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 12:06 | Reagovat

Sacharino, mám pro tebe čokošku http://magicmax.galerie.cz/#105130360

5 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 12:12 | Reagovat

Hmmh... Já UŽ tak radikální NEjsem. I když už léta cítím, že květiny jsou živé. Když jsem to před lety začala vnímat, několik let jsem nedokázala sama nic utrhnout.

Dnes se sice trhání vyhýbám, jak jen to jde, ale když  například v přírodě ochutnávám podběl, abych posoudila, zda je z hlediska TČM chladný či teplý, nehrotím to. V duchu poprosím a omluvím se.

Řezané květiny si prakticky nikdy nekupuju. Avšak - moc ráda je dostávám... Právě z toho důvodu, že se přímo neúčastním (chlácholím se myšlenkou, že s dárkem nemohu nic dělat).

Když od pacientů pak dostanu kytku v květináči, nadšená nejsem, protože jako KAM to mám pořád dávat? Můj pohřební kytkovní hřbitov přeci jen není tak výkonný. ;-)

To bych fakt nemohla vůbec nic, ba co víc, nemohla bych ani chodit nebo jezdit - kameny, aspoň tedy nerosty určitě, jsou podle mě taky živé (a třeba bych zjistila, že je to bolí). Nu, lítat kvůli nim nemíním! :-)

6 klavesnicetuka klavesnicetuka | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 12:44 | Reagovat

mně manžel květiny nenosí protože říká že kdyby mi je přinesl, hned bych ho podezřívala, že něco provedl a to má pravdu:-)
kdysi jsem znala člověku, který byl naprosto proti dávání květin - bylo to pro něj barbarské

chápu ty lidi, mají takový postoj, stejně tak chápu člověka, který nejí med, protože to pro něj znamená vykořisťování včel

ale například med jím..

7 MOE MOE | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 13:09 | Reagovat

všichni umřem, všechno umře. Ale hezké gesto :-).

8 Marcela Marcela | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 13:22 | Reagovat

Milá Sacharin, jsem moc ráda, že nejsem jediná, kdo má stejný názor o trhání květin. :-)
Od přítele jsem dostala jen jednou kytici růží, ale řekl mi ten názor, že květiny patří jinde jak ve váze. Takže jsem ráda, že i on je toho názoru.
Některé květiny se dají využít i jiným způsobem než je mít ve váze a to například do kosmetiky jako vůně. Některé rostlinky a květinky nám pomáhají pro zdraví a zde je dobré mít na paměti jim poděkovat, že jsme si je mohli utrhnout. :-)
Dobře jsi napsala svůj názor  a já ti za něj děkuji. ;-)
Mám ráda jeden citát, který mám i na blogu; "Netrhej květiny, když je chceš mít. Jdi dál a květy budou kvést kolem všech tvých cest".

9 Magicmax Magicmax | Web | 24. srpna 2018 v 13:54 | Reagovat

A tak Sacharin rozpoutala vlnu, kvůli které byl zníčen květinářský průmysl. Viva la spravedlnost! :D

10 Kayla Kayla | Web | 24. srpna 2018 v 14:11 | Reagovat

Taktiež pokladám za zbytočnosť prakticky zabíjať kvetiny pre niekoho chvíľové potešenie. Celkovo u nás v rodine to funguje tak, že ak niekomu k sviatku kupujeme kvety tak ich kupujeme v črepníku a následne ich obdarovaný potom pestuje v byte alebo na balkóne :-)

11 Marcela Marcela | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 14:52 | Reagovat

[9]: Maxi ty jsi komediant :D
Představ si, kdyby jsi byl květinka. Třeba bodlák :-D

12 beallara beallara | 24. srpna 2018 v 16:39 | Reagovat

Jsem jiná, ale mne hýčkání muže velice těší a když k tomu dostanu nádhernou kytici růží s večeří, omlouvám se, ale mne tato galantnost potěší, jsem konzumní.
Jednou jsem od přítele dostala kanadskou jedličku a všem se omlouvám, měli jsme jí v obýváku :-D

13 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 16:39 | Reagovat

Já rozlišuju ty moje kytky na zahradní a do vázy. Takový mečík na zahradě dlouho nevydrží, oprší, je nehezký. Ten se pěstuje do vázy. A hortenzie jsou tak bohaté, že se dělí jak na zahradu, tak do kuchyně. A co si budem povídat, po odkvětu se stejně ostříhají.
A stejně tak šeříky. Ale popravdě, jsem hamoun. Na šeříky chodím jinam, ty na mojí zahradě nechávám kvést, přestože v červnu nadávám, že je musím stříhat.

Ovšem tak nějak jako Ty je na tom moje ségra. Asi předloni přišla naštvaná, že si vyhlédla krásně červený javorový list a když konečně upadl, někdo ho přejel. A teprve tehdy jí došlo, že si ho klidně mohla utrhnout, když pak stejně opadají...

Já nemám pocit, že by květiny trpěly.
Kruci, já se taky nenarodila proto, abych pořád dokola prala, vařila a myla nádobí.
No, vedlejší účinek mateřství, no :-)

14 Zdeněk Hledač Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 16:53 | Reagovat

proč nosí muž ženě květiny? ze stejného důvodu, jako nosí krab své krabici v klepýtku trs voňavých chaluh (viděl jsem v přírodovědném filmu), ptáček ptáčici krásného brouka, vlk vlčici uloveného ptáčka... důvod je v našich genech, v touze po párování, ve snaze získat u samičky výhodu před sokem, který přivleče zvadlejší kytku, menší trs chaluh, ošklivějšího broučka... chceme vás! :-)

raději čokoládu, jo? a té trávy a kytek, které musí zahynout kvůli výsadbě plantáží kakaovníků ti líto není? ach, neřeš blbosti, a ber kytky a čokošky a všechno, přijde věk, kdy už ti nikdo nic nepřinese... :-D

15 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 17:12 | Reagovat

[14]: Hele nestraš nás! :-D

16 Zdeněk Hledač Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 17:19 | Reagovat

[15]: to mám od ségry, učitelky... když byla mladá, pořád si stěžovala: ty chlapské hovada, pořád mi někdo čumí na kozy, ani prstýnek jim nevadí... teď je vdova, sama, po čtyřicítce, a naříká: ty chlapské hovada, kozy vystrkuju, kroutím se jak štětka, a žádnej se nepodívá, čumí po mladých :-D  :-D  :-D

17 Sugr Sugr | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 17:39 | Reagovat

Proč nosí muži ženám květiny?
Protože to tak platí po staletí, prostě to tak musí být, je to zvyk zdvořilosti muže k ženě. ;-)
Já jsem kdysi neprozřetelně řekla AP, že kytku nechci, že radši čokoládu a od té doby nemám výčitky vůči kytičkám, jen kvůli mému narůstajícímu bříšku z dobré Ritter bílé-oříškové! ;-)

18 Platan Platan | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 20:13 | Reagovat

Hm, keby som sa na to pozeral z tohto humánneho hľadiska radšej by som oželel čokoládu a nemal kravu v bytúnku dojenú do zbláznenia ako kvetinu bez nervovej sústavy, ktorú niekto odtrhol. :-D Ale každopádne ako doba pokračuje, aj tento nový názor je populárnejší a populárnejší a ľudia sú praktickejší a praktickejší :-)

19 Zdeněk Hledač Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 21:56 | Reagovat

[17]: Ritter bílá oříšková - dobrá volba :-)

20 Zdeněk Hledač Zdeněk Hledač | E-mail | Web | 24. srpna 2018 v 21:58 | Reagovat

"Přestože blogerka Nisa se včera celkem trefně vyjádřila, že potřeba vlastně není nic (tady) - a mně logicky nezbývá nic jiného, než s ní souhlasit..."

rozdvojená osobnost? :-)

21 jmenuju-se-sacharin jmenuju-se-sacharin | E-mail | Web | 25. srpna 2018 v 12:56 | Reagovat

[1]: Obchod se smrtí - tohle přirovnání už jsem taky někde slyšela. :-) Vystihl jsi to. :-)

[2]: Koukám, že jsme v tom jako dvojčata! :-D

[3]: Za touhy se nestyď, společnost tě tak vychovala. :-) Třeba je dostaneš. :-) Přála bych ti to. :-) Ale ta procházka by byla fakt lepší. :-)

[4]: Děkuju, :-) dostal jsi mě. :D Takhle kouzlit s obrázky neumím. :-) Byla dobrá! :-D

[5]: Už nejsi? Ale byla jsi! :-) Já mám výhodu, že po těch kytičkách vážně ani netoužím. :-) ale chápu tě. Pokud je navíc kytička utržena za smysluplnějším účelem, omluva stačí. :-) Já kytky v květináči jedině kaktus -  a malý. :-) Ty jsou skladnější, zbytek mi chcípne. :-D Tvůj hřbitovní co? :D A naštěstí žiju v předsvědčení, že kámen živý není... až změním názor, přizpůsobím se tomu. :-D

[6]: O tom medu jsem slyšela. Ovšem med je přírodní, tak volím jej místo cukru. Každý máme své hříšky...

[7]: Děkuji. To bezpochyby. :-) Jen nechci, aby něco umíralo z rozmaru, toť celé. :-)

[8]: Na citát z tvého blogu jsem si při psaní článku také vzpomněla. :-) A souhlasím, pokud kytičku urhneme za jiným účelem (čaj, vůně, kosmetika, léčiva...) má to smysl. :-)

[9]: Přesně to jsem měla v plánu, jak to víš? :-D

[10]: Taky bych ráda pěstovala kytičky, ale vše krom kaktusu mi chcípne. :-?  :-(  :-D

[12]: Pozor, nemám nic proti galantnosti - jen k tomu nepotřebuji květinu. :-) Jak říkám, doba už je taková - neomlouvej se za to, co tě naučila. :-)

[13]: Možná opadají, ale to už je nebolí (snad). :-) Neberu ti to, klidně je ve váze měj. :-) Ale srovnávat honičku mateřství s pomalým umíráním kytky mi přijde poněkud nešťastné. :-D Ale dobrý pokus. :-)

[14]: Ach ano, ty námluvy. :-D Já vím, když... proč mají trpět kytky? :-D A nech toho, nebo přestanu jíst čokoládu. :-D Navíc ty zahynulé kytky zemřou pro větší účel a snad to mají brzo za sebou. :-D ;-)
Řeším blbosti/zbytečnosti - protože si to žádalo TT. :-D A díky za pozitivní náhled do budoucnosti. :D

[16]: Zavěr jednoznačný - chlapy jsou hovada. :-D

[17]: Mně jsou ty zvořilostní zvyklosti jaksi ukradené. :-D Radši bříško a obalené nervíky! :-D  ;-)

[18]: Ano, humánnější zacházení se zvířaty by to chtělo, to souhlasím. :-) Ale mučit kytky též nebudu. :-D

[19]: Já ji ještě neměla, musím napravit! :-)

[20]: Ta blogerská určitě. :-D Baví mě to tak. :-)

22 Zlomený meč Zlomený meč | E-mail | Web | 25. srpna 2018 v 16:48 | Reagovat

Dávám za pravdu všem, kteří tvrdí, že kupovat ustřihlé kytky je morbidní! :D
Když už, tak kytku umělou / v květináči...

23 Čerf Čerf | E-mail | Web | 26. srpna 2018 v 21:57 | Reagovat

Jen jestli čokoládu nebolí, když se do ní zakousneme :-).

Přiznávám, že to takhle neberu, tím spíš když si uvědomím prostou věc, že kdyby se ty květiny nepoužívaly pro tenhle účel, neexistovaly by. Myslím, že by to byla škoda, protože s nimi by tu chyběla část krásy našeho světa. A krásy není nikdy dost.

24 jmenuju-se-sacharin jmenuju-se-sacharin | E-mail | Web | 27. srpna 2018 v 15:16 | Reagovat

[22]: Děkuji ti, amen! :-D

[23]: Já snad kvůli vám nebudu jíst ani čokoládu. :-D Když já pořád věřím, že neživá věc je neživá, zatím. :-)
A já věřím tomu, že nebyly-by řezané květiny, vzniklo by třeba víc květinových oáz jako náhrada. Člověk nahrazuje všechno. :-) A kupovat řezené a trápit je ve váze jen proto, že proto jsou nebudu. :-) To je jako chovat zvířata za účele mučení... :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama